چرا کارتریج های پرینتر خشک می شوند؟

نحوه چاپ دو طرفه در چاپگر خانگی خود
جولای 21, 2020
چاپ کشیده چیست و مزایای آن چیست؟؟؟
آگوست 12, 2020

چرا کارتریج های پرینتر خشک می شوند؟

A pile of empty Ink Cartridges waiting for recycling.

اگر یک صاحب چاپ اول هستید ، مهم است که با کلیه لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

کارتریج های چاپگر اولین موارد موجود در لیست شما خواهد بود ، اما مهم است که تشخیص دهید کدام کارتریج ها ابتدا با چاپگر شما سازگار هستند.

جوهر موجود در کارتریج شما همان چیزی است که شما پس از یک کار چاپ موفقیت آمیز روی کاغذ چاپگر خود خواهید دید ، اما مهم است که این اجزاء را با احتیاط درمان کنید یا اینکه آنها مدت طولانی دوام نخواهند داشت.

چرا کارتریج های پرینتر خشک می شوند؟
وقتی فوراً به استفاده از چاپگر خود نیاز دارید اما کارتریج جوهر به دلایلی غیرقابل پیش بینی خشک شده است ، می تواند بسیار ناامید کننده باشد.

دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا کارتریج های جوهر شما در مواقع حساس به شما احتیاج ندارند ، اما برخی از این موارد برجسته تر از سایر موارد هستند.

اگر نگران هستید که کارتریج های شما زودتر از آنچه انتظار می رود خشک شوند ، ببینید که آیا تقصیر یکی از این اشتباهات کارتریج را دارید یا خیر.

در دمای اشتباه ذخیره می شود
یکی از مهمترین دلایل خشک شدن کارتریج های جوهر این است که آنها یا در محیط هایی با درجه حرارت بسیار بالا یا پایین نگهداری می شوند.

دما می تواند نقش بسیار مهمی در کارایی چاپگر شما داشته باشد ، بنابراین با نگه داشتن کارتریج های خود در دمای اتاق ، می خواهید مطمئن شوید که جوهر شما به همین دلیل خشک نمی شود.

برای دفاتر ، به ویژه در ماه های تابستان و زمستان ، علی رغم اینکه هوای مطبوع گرم و سرد می شود ، اطمینان حاصل کنید که بخاری یا تهویه مطبوع را بیش از حد بالا نخورید تا مطمئن شوید منابع چاپگر شما به هدر نمی رود.

اغلب به اندازه کافی مورد استفاده قرار نمی گیرد
کارتریج پرینتر یک خرید ارزان نیست ، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد خرید ، باید توجه داشته باشید که چند بار قبل از دستیابی به بهترین کارتریج های موجود در بازار از چاپگر خود استفاده می کنید.

دلیل این امر این است که به دلیل عدم استفاده کافی ، کارتریج ها می توانند خشک شده و گرفتگی شوند و اگر یکی از پرینترهای اداری شما به صورت کم مصرف مورد استفاده قرار گیرد ، آنگاه کارتریج ظرف مدت چند ماه کاملاً خشک می شود.

برای اطمینان از این که این مشکل برای شما رخ نمی دهد ، هر هفته چند سند را چاپ کنید تا مطمئن شوید که در استفاده از آن مورد نیاز است.

کاربران گزینه قابل پر کردن را انتخاب می کنند
پر کردن دوباره کارتریج پرینتر کار ساده ای نیست و در بیشتر مواقع به اندازه کافی نیاز به لمس حرفه ای دارد.

بله ، ممکن است این گزینه ارزان تر باشد ، اما باعث می شود کاربران با جوهر خود بسیار هدر دهند. هنگامی که این کار به درستی انجام نشده باشد ، هوا می تواند درون کارتریج خزش کرده و جوهر را خشک کرده و سر نازل را مسدود کند.

توصیه می کنیم به هیچ وجه از گزینه های قابل شارژ استفاده نکنید ، زیرا این کار مشکل و خطرناک است.

سر کارتریج کثیف
برای اینکه کار چاپگر شما به صورت کارآمد انجام شود ، سرهای چاپی آنها نیاز به تمیز کردن منظم دارند.

بدون تمیز کردن منظم ، این سرهای چاپی می توانند منجر به چاپ نامشخص و رگه ای شوند زیرا جوهر شما در قسمت کارتریج خشک می شود.

برای برخی از کاربران چاپگر خوش شانس ، دستگاه آنها دارای وسایل تمیز کردن خودکار سر در داخل آنهاست ، اما برای کسانی که مدل قدیمی تری دارند ، لازم است که سر چاپی خود را به صورت دستی تمیز کنند.

تمیز کردن سر کارتریج شما بسیار مستقیم است. در مرحله اول ، شما باید کارتریج را به آرامی با یک پارچه نرم پاک کنید تا قبل از تمیز کردن نازل قبل از استفاده از شیلنگ خلاء خود روی آن ، بیش از چند ثانیه ، صدمه ای به آن وارد نشود. پس از اتمام این کار ، هر نوع باقیمانده را با یک پارچه نرم جدید پاک کنید.

برای جلوگیری از کثیف شدن دستان خود ، هنگام برخورد با جوهر خشک دستکش محافظ بپوشید.

هنگامی که دست خود را بر روی یک کارتریج جدید و با کیفیت بالا قرار می دهید ، از این اشتباهات چاپی رایج جلوگیری کنید تا بتوانید از طول عمر آن به طور کامل بهره مند شوید.