نحوه چاپ دو طرفه در چاپگر خانگی خود

نحوه نصب پرینتر بدون دیسک نصب
جولای 20, 2020
چرا کارتریج های پرینتر خشک می شوند؟
آگوست 12, 2020

نحوه چاپ دو طرفه در چاپگر خانگی خود

چاپ موجب صرفه جویی در هزینه های کاغذ دو طرفه می شود و برای محیط زیست بهتر است. در اینجا راهنمای گام به گام ما برای چاپ دو طرفه و نحوه چاپ دو طرفه در چاپگر خانگی شما آورده شده است:

چگونه کار می کند؟

بسیاری از چاپگرهای چند منظوره دارای یک واحد دوبلکس هستند که پس از چاپ سمت اول ، برگه کاغذ را معکوس می کنند تا به چاپ دوم ادامه دهند. در بسیاری از واحدها ، این با یک فیدر خودکار اسناد معکوس که اسکن دو طرفه دارد ، ترکیب شده است.

چاپگرهای با حجم بالاتر ممکن است دو موتور چاپ همزمان را در خود جای دهند ، بنابراین هر دو طرف ورق می توانند همزمان چاپ شوند.

روشن کردن چاپ دو طرفه

اگر می خواهید تعداد ورق های استفاده شده را نصف کنید ، چند روش برای چاپ دو طرفه وجود دارد. اگر چاپگر شما از چاپ دو طرفه پشتیبانی می کند ، بعد از کلیک روی چاپ ، این گزینه در منوی چاپ ظاهر می شود.

پس از کلیک روی چاپ ، گزینه های موجود در برگه ها را مرور کنید. اگر گزینه ای به نام چاپ Duplex ، چاپ دو طرفه یا چاپ دوگانه وجود دارد ، جعبه را بررسی کرده و به چاپ ادامه دهید.

برخی از چاپگرها از چاپ دو طرفه پشتیبانی نمی کنند اما می توانند به شما در انجام کار کمک کنند. اگر نمی توانید گزینه های دو طرفه را پیدا کنید ، روی گزینه Only Print Odd Pages کلیک کنید و این فقط صفحات 1 ، 3 ، 5 و غیره را چاپ می کند و سپس برگه های چاپ شده را با چاپ پایین به چاپگر برگردانید. گزینه Print را فشار داده و بر روی گزینه Only Print Even Pages کلیک کنید و مابقی صفحات برعکس برگه ها چاپ می شوند.

در صورت داشتن مک با باز کردن کلید کپی و صفحات ، کلیک بر روی پیکان و انتخاب Paper Handling می توانید این روند را تکرار کنید. صفحات را برای چاپ بازشو باز کنید ، فقط یک فرد عجیب و غریب را انتخاب کنید. سپس فرایند را تکرار کنید ، حتی Only را انتخاب کنید.