چاپ دورو Duplex

جالب است بدانید
مارس 15, 2020
پخش جوهر در پرینتر جوهر افشان
مارس 15, 2020

چاپ دورو Duplex

چاپ دورو یا به عبارتی همان Duplex قابلیت جدید و پر کاربردی است که با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن دانش ساخت ماشین های اداری , به دستگاه های کپی و انواع پرینترها اضافه شده است . پرینتر کانن مدل 249dw نمونه ایی از پرینترهایی است که دارای قابلیت چاپ دورو میباشد و میتوانید با فعال کردن تنظیمات مربوط به چاپ دوروی آن از این ویژگی پیشرفته استفاده کنید . داشتن چاپ دوروی خودکار هم باعث کاهش هزینه ها میشود و هم اینکه در وقت و زمان شما صرفه جویی لازم را به عمل می آورد . در مشاغلی مانند انتشاراتی و مکان های تجاری که حجم کاری بالایی در طی روز دارند و نیاز به گرفتن تعداد زیادی از پرینت و کپی از اسناد و مدارک مختلف را دارند , صرفه جویی در زمان اصلی ترین دغدغه آن ها میباشد که با تکنولوژی پرینت دورو این نگرانی بر طرف شده است .

چاپ دورو
نحوه گرفتن چاپ دورو در پرینترها فرایند پیچیده ایی ندارد و سیستم ساده ایی برای این منظور در داخل دستگاه تعبیه شده است . قبل از هر توضیحی لازم است بدانید که ابتدا به ساکن پرینتر مورد استفاده شما باید قابلیت چاپ دورو را داشته باشد . در هنگام خرید پرینتر به مشخصات پرینتر خریداری شده دقت کنید که این قابلیت را داشته باشد . البته از روی پسوند حرفی شکل D که بعد از نام پرینتر می آید میتوان فهمید که پرینتر قابلیت چاپ دورو را دارد به مانند پرینتر اچ پی مدل M252dw . در پرینت دورو , عملیات چاپ بر هر دو روی کاغذ انجام میگیرد بدین صورت که قطعه ایی به نام دبلکسور ورقه کاغذ داخل دستگاه را پس از چاپ بر روی یک طرف آن به صورت اتوماتیک پشت و رو میکند و دوباره عملیات چاپ را بر روی قسمت پشتی کاغذ انجام میدهد .

مزیت های چاپ دورو
همان گونه که در بالا هم اشاره کردیم , مهم ترین مزیت چاپ دوروی خودکار صرفه جویی در هزینه ها و زمان صرف شده برای پرینت است . در چاپ به صورت دورو از هر دو طرف کاغذ استفاده میشود و بدین ترتیب در خرید کاغذ صرفه جویی خواهد شد . به دلیل اینکه کاغذ در درون خود دستگاه پرینت دورو را انجام میدهد دیگر نیازی نیست که دوباره کاغذ را وارد دستگاه کنید و به همین دلیل دستگاه پرینتر نیاز به کار بیشتر و مصرف انرژی بیشتر را ندارد و از آسیب های احتمالی به دلیل کار زیاد در امان خواهد بود . در گرفتن چاپ دورو به شیوه دستی , ابتدا باید یک طرف کاغذ را پرینت گرفت و مجددا کاغذ ها را در سینی دستگاه قرار داده و اقدام به گرفتن پرینت از طرف دیگر کاغذ کرد .

پرینت دورو و نحوه آن
برای گرفتن چاپ دوروی خودکار با یک پرینتر چاپ دورو , نیاز به دانش ویژه ایی ندارید و کافی است پس از آن که فایل مورد نظر خود را برای پرینت انتخاب کردید , پرینتر مورد نظر خود را از لیست کشویی دستگاه ها انتخاب کرده و گزینه مربوط به گرفتن پرینت دورو را برای آن فعال کنید , بسته به نوع پرینتر و شرکت سازنده آن گزینه مربوط به چاپ دورر ممکن است متفاوت باشد . با زدن تیک گزینه چاپ دورو وسپس کلیک کردن بر روی گزینه چاپ , پرینتر شما اقدام به گرفتن چاپ دورو به صورت خودکار میکند .