جالب است بدانید

عملکرد پرینترهای لیزری
مارس 14, 2020
چاپ دورو Duplex
مارس 15, 2020

جالب است بدانید

حقایقی جالب در مورد پرینترها
امروزه با پیشرفت دانش بشری و تکنولوژی ساخت ماشین های اداری , استفاده از پرینترها به شکل وسیعی در حال افزایش است . صرف نظر از این که در چه زمینه ایی مشغول به فعالیت هستید نیاز به استفاده از پرینتر خواهید داشت . شکل ظاهری و نحوه طراحی پرینترها به عملکرد آن ها برمیگردد. پرینترهای خانگی , پرینترهای اداری و تجاری , پرینترهای تک کاره , پرینترهای چند کاره , پرینترهای مخصوص چاپ عکس , پرینترهای لیزری , پرینترهای جوهرافشان و … همه گی برای امور چاپی مورد نیاز به کار برده میشوند . کاغذ از یک سمت وارد پرینتر شده و از سمت دیگر همرا با متن و سند چاپی مورد نظر شما بیرون داده میشود به همین راحتی ! نکات جالبی در این پروسه چاپ اتفاق می افتد که بد نیست آن ها را مطالعه کنیم .

کوچکترین پرینتر جهان
جالب است بدانید که کوچکترین پرینتر ساخته شده تا به امروز ابعادی در حدود 5*5*28 سانتی متر دارد و به راحتی قابل حمل میباشد . البته دور از انتطار نیست که در آینده ایی نزدیک پرینترهای به مراتب کوچک تر و با کاربرهای متفاوت ساخته شوند .

بزرگترین پرینتر دنیا
جالب است بدانید که بزرگترین پرینتر دنیا Infinitus نام دارد که توانایی چاپ 609 متر مربع را دارد و بیشتر در زمینه های تبلیغاتی نظیر سالن های سینما و تئاتر و هم چنین بیلبوردهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد .

سریع ترین پرینتر دنیا
سرعت چاپ در پرینترها بستگی به کاربرد آن ها دارد و معمولا از 15 برگ در دقیقه تا 50 برگ در دقیقه سرعت چاپ پرینترها میباشد . اما جالب است بدانید که شرکت Riso پرینتری را زراحی و تولید کرده است که قادر است در هر دقیقه 150 برگ را به چاپ برساند .

مواد مصرفی پرینترها
هزینه خرید مواد مصرفی در پرینترها از اصلی ترین هزینه هایی است که برای خریداران پرینتر دغدغه همیشگی میباشد . جالب است بدانید که هزینه تولید جوهر برای پرینترهای جوهرافشان در شرکت های تولید کننده جوهر پرینتر گاهی اوقات از هزینه تهیه سوخت شاتل فضایی بیشتر میشود .

میزان برق مصرفی پرینترها
شاید بر این باور باشید که به دلیل کوچک بودن اندازه و ابعاد برخی از پرینترها , مصرف برق آن ها نیز باید پایین باشد ! جالب است بدانید که مصرف برق یک پرینتر در حال کار 5 برابر بیشتر از مصرف برق یک کامپیوتر خانگی میباشد , این در حالی است که در حالت استندبای یا اصطلاحا بیکار , مصرف برق آن به مراتب کم تر میشود . پس دقت کنید که در هنگام خرید پرینتر , خاموش شدن خودکار پرینتر جزء ویژگی های آن باشد .

گرمای تولید شده در پرینتر
اگر به کاغذ پرینت گرفته شده که تازه از پرینتر خارج شده دست بزنید , گرمای آن را احساس خواهید کرد , جای تعجب ندارد چرا که عملیات چاپ همراه با ذوب شدن پودر و پاشیدن آن بر روی کاغذ انجام میگیرد . جالب است بدانید که رول پرس در دستگاه های پرینتر تا 205 درجه میتواند داغ شود و جالب تر این که در این دمای بالا کاغذ هیچ آسیبی نمیبیند و باز هم جالب تر آن که پودر تونر برای ذوب شدن به اندک دمایی نیازمند است