پخش جوهر در پرینتر جوهر افشان

چاپ دورو Duplex
مارس 15, 2020
نحوه تبدیل یک چاپگر غیر Bluetooth به چاپگر بلوتوث
مارس 15, 2020

پخش جوهر در پرینتر جوهر افشان

انتخاب و خرید پرینتر جوهر افشان میتواند برای مصارف شخصی و یا مصارف اداری و تجاری صورت پذیرد . صرف نظر از نوع مصرف و استفاده از پرینتر جوهر افشان باید بدانید که بیشترین و اصلی ترین هزینه ایی که پرداخت میکنید مربوط به خرید و تهیه جوهر برای پرینتر میباشد . در عین حال مشکلات مربوط به جوهر پرینتر نظیر پخش شدن جوهر پرینتر , چاپ کثیف و بدون کیفیت , گیر کردن کاغذ و … مشکلاتی را برای استفاده کنندگان از پرینترهای جوهرافشان به وجود آورده است . با کمی دقت و استفاده درست طبق دستور العمل های موجود از طرف شرکت سازنده دستگاه پرینتر , میتوان از این مشکلات دور شد و با خیال راحت به استفاده از پرینتر جوهر افشان خود بپردازید .
قبل از هر توصیه ایی در ارتباط با نگهداری از پرینتر جوهر افشان , به این نکته مهم دقت داشته باشید که خرید جوهر اصل و با کیفیت مهم ترین فاکتور در حفظ و سلامتی پرینتر میباشد . اما دلایل پخش شدن جوهر پرینتر جوهر افشان چه چیزی میتواند باشد ؟ در رابطه با پرینتر جوهر افشان به این نکات توجه کنید :
فقط از پرینت سیاه و سفید استفاده نکنید ، این کار باعث می شود هد شما در قسمت های رنگی خشک شود و دیگر قادر به پرینت رنگی با دستگاه خود نباشید .
پرینتر جوهرافشان را برای مدت طولانی خاموش نکنید ، برای جلوگیری از خشک شدن رنگ ها لااقل هفته ایی یک بار پرینتر را روشن نمایید .
از جوهر های با کیفیت بالا استفاده کنید .
مخزن جوهر را در معرض نور ، گرما و رطوبت قرار ندهید .
جوهر استفاده شده در پرینترهای جوهر افشان از دو نوع مختلف میباشد pigment یا رنگدانه ایی و dye ink یا جوهر رنگی که در تولید هر دو جوهر از آب هم استفاده میشود . بنا بر این طبیعی به نظر میرسد که کاغذ های چاپ شده توسط پرینترهای جوهرافشان در مجاورت با رطوبت و نم , دچار پخش شدگی جوهر بر روی کاغذ شوند . اجازه دهید که سند و کاغذ پرینت گرفته شده مدتی بدون سایش قرار بگیرد تا جوهر موجود بر روی کاغذ کاملا خشک شود . زمان خشک شدن جوهر بستگی به نوع پرینتر جوهرافشان و هم چنین جوهر و کاغذ مصرفی دارد و معمولا 24 ساعت زمان لازم است تا جوهر خشک شود . این در حالی است که در بعضی از پرینترهای جوهر افشان دیده شده که زمان لازم برای خشک شدن کاغذ عکس تا یک ماه هم رسیده است .
علاوه بر نوع و مدل پرینتر خریداری شده , کیفیت کاغذی که برای چاپ انتخاب میکنید نیز در بهبود کیفیت چاپ مؤثر است . درجه کیفی کاغذ a4 هر چه بالاتر باشد به مراتب چاپ بهتری را به دست میدهند . نوع پوشش در کاغذ های مخصوص چاپ عکس نیز میتواند بر کیفیت چاپ و پرینت تاثیر گذار باشد , چرا که هرچه پوشش مرغوب تر باشد , کیفیت تصاویر چاپ شده نیز بهبود می یابد.
در نظر داشته باشید که هر چه قدر هم که پرینتر جوهر افشان شما به روز و حرفه ایی باشد و از کاغذ مرغوب برای پرینت استفاده کنید , استفاده از جوهر غیر اصل و نامرغوب باعث افت کیفیت اسناد چاپ شده میشود . خریداری جوهر اصل هزینه بر است اما میتوان جوهرهای مرغوب و با کیفیت را از مراکز معتبر تهیه و خریداری نمود . دو نمونه از جوهر های مورد استفاده موجود در بازار جوهر رنگی یا همان (dye ink) و جوهر (pigment) میباشد . استفاده از پرینترهای مبتنی بر جوهر پیگمنت میتواند خوشایند تر باشد , چرا که مقاوم تر در برابر آب و رطوبت هستند و کیفیت و ماندگاری چاپ بالاتری را به دست میدهند .
استفاده از تثبیت کننده های رنگ در کاغذهای رنگی چاپ گرفته شده با پرینتر رنگی , میتواند بر دوام و یکپارچگی اسناد چاپ شده با یک پرینتر رنگی جوهرافشان مؤثر باشد . با تمام توصیه هایی که در چاپ بهتر با یک پرینتر جوهرافشان برشمردیم , باز هم اگر تنظیمات پرینتر در حالت استاندارد و بهینه نباشد , بر کیفیت چاپ اثربدی را میگذارند . اکثر دستگاه های پرینتر موجود در بازار به همراه خود کاتالوگ استفاده درست و اصولی از دستگاه را در جعبه دستگاه دارند , چنانچه از مواد اصلی و توصیه شده برای پرینتر جوهر افشان خود استفاده میکنید , تنظیمات اولیه و پیش فرض کارخانه بهترین گزینه برای عملیات چاپ میباشد , اما اگر نیاز به تغییر مواد مصرفی پرینتر دارید , تغییر تنظیمات پرینتر به حالت دلخواه , گزینه بهتری برای چاپ با کیفیت میباشد .