پنج روش برای حفظ جوهر چاپگر و تونر برای کاهش هزینه ها

چگونه می دانیم چه موقع تعویض تونر چاپگر را جایگزین کنیم؟
می 18, 2020
سه راه که چاپگر می توانند زیبایی شناسی و کارآیی اداری را بهبود بخشند
می 18, 2020

پنج روش برای حفظ جوهر چاپگر و تونر برای کاهش هزینه ها

حفظ صحیح جوهر چاپی و تونر به دلایل متعدد مفید است.

مهمتر از همه ، حفظ جوهر و تونر خوب باعث دوام بیشتر آن می شود که در دراز مدت موجب صرفه جویی در هزینه های گرانبها و همچنین کاهش اثر کربن شما خواهد شد.

علاوه بر این ، همچنین به اطمینان حاصل خواهد کرد که چاپگرهای شما تا حد امکان با کیفیت و وضوح عالی و تولید مثل رنگ ، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در صورت نادرست نگهداری ، جوهر چاپگر و تونر می توانند شروع به تأثیر منفی بر کیفیت چاپهای شما کنند.

برای اطمینان از بهره‌مندی بیشتر از مواد مصرفی پرینتر خود ، نکاتی درباره نحوه نگهداری مناسب جوهر و تونر را بخوانید.

تفاوت جوهر و تونر را بدانید
اگرچه تونر و جوهر چاپگر هر دو مورد مصرف کننده چاپگر هستند ، اما کیفیت آنها بسیار متفاوت است که نیاز به مراقبت و نگهداری در سطوح مختلف دارد.

یکی از بزرگترین تفاوت های موجود بین این دو ماده مصرفی این است که جوهر چاپگر یک مایع است و تونر چاپگر از یک پودر خوب تشکیل می شود. این همچنین بدان معنی است که روش استفاده از آنها برای چاپ متفاوت است.

یادگیری و دانستن این تفاوت ها به شما کمک می کند تا مواد مصرفی خود را بسیار آسان تر کنید.

فقط از کارتریج های رسمی استفاده کنید
کارتریج های شخص ثالث اغلب می توانند سازگاری اشتباه برای دستگاه شما باشند ، که می تواند منجر به گرفتگی سر چاپ یا آسیب دیدن کار شما شود. ما همیشه توصیه می کنیم از جوهر یا تونر رسمی که سازنده چاپگر شما می فروشد استفاده کنید تا مطمئن شوید که بیشترین استفاده را از چاپگر خود دارید.

به همین دلیل ما یک ابزار مفید Quick Cartrid Finder در وب سایت خود داریم که به این معنی است که می توانید جوهر یا تونر مناسب چاپگر خود را پیدا کنید ، خواه آن جوهر Lexmark ، تونر HP یا هر مارک دیگری که به دنبال آن هستید.

سرهای چاپی را روی دستگاههای جوهر افشان تمیز کنید
مانند بسیاری از فن آوری ها ، سر چاپ در دستگاه چاپ شما نیاز به مقداری تعمیر و نگهداری دارد تا بتواند به درستی کار کند.

این امر به طور مستقیم روی کیفیت مواد مصرفی شما تأثیر می گذارد ، زیرا هر نوع جوهر یا تونر پرینتر خشک شده و اضافی آن را از بین می برد ، که در غیر این صورت می تواند با مواد مصرفی تازه مخلوط شود و رنگ را تحت تأثیر قرار دهد.

تمیز کردن سر کارتریج شما یک فرایند ساده است. لازم است قبل از تمیز کردن نازل با استفاده از شلنگ خلاء فقط برای چند ثانیه کارتریج را به آرامی با یک پارچه نرم پاک کنید که به آن آسیب نمی رساند. پس از اتمام این کار ، هر نوع باقیمانده را با یک پارچه نرم و تمیز پاک کنید.

ذخیره سازی
روشهای توصیه شده برای ذخیره سازی جوهر و تونر متفاوت است.

هنگام ذخیره کارتریج های جوهر چاپگر ، آب بندی کارتریج های شما و نگهداری آنها به صورت ایستاده در کیسه های بسته شده ضروری است.

این امر به جلوگیری از بروز هرگونه ریزش حوادث کمک می کند و همچنین هوا را به هر طریقی متوقف می کند ، که بعضی اوقات می تواند باعث تغییر قوام یا تغییر رنگ شود.

برای تونر ، اطمینان از نگه داشتن آن در مکانی خشک و تاریک ، اطمینان حاصل خواهد کرد که هیچ رطوبت نمی تواند پودر را به هم بچسباند و در اثر تابش نور خورشید ذوب نشود.

نکته خوب این است که بسته بندی اصلی را روی هر دو محصول نگه دارید تا زمانی که آماده استفاده از آنها باشید ، زیرا این بهترین محافظت را ارائه می دهد.

درجه حرارت
اگر جوهر در دماهای بالا نگهداری شود ، این می تواند باعث خشک شدن آن شود ، کیفیت آن را تحت تأثیر قرار داده یا آن را کاملاً غیر قابل استفاده کند.

ذخیره تونر در شرایط گرم یا نور مستقیم خورشید می تواند منجر به تغییر قوام پودر یا خود کارتریج در حال ذوب شدن یا تغییر شکل شود که این امر باعث غیر قابل استفاده خواهد شد.

ذخیره کارتریج های شما در دمای پایین به جلوگیری از این امر کمک می کند. سازنده شما معمولاً دستورالعمل هایی را در مورد نحوه ذخیره بهتر جوهر خود ارائه می دهد ، بنابراین دستورالعمل های فردی آنها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که عمر جوهر یا تونر چاپگر خود را به حداکثر رسانده اید!

در آنجا وجود دارد ، چند قدم ساده برای جلوگیری از جایگزینی های غیر ضروری ، مواد مصرفی پرینتر خود را به بهترین شکل و پس انداز کنید. اگر سؤال دیگری درباره جوهر یا تونر یا هر یک از محصولات دیگر در سایت ما دارید ، با تماس با ما در تماس باشید و امروز با ما در تماس باشید.