آیا در چاپگر باید از کارتریج های جوهر اصلی استفاده کنید؟

چاپ کشیده چیست و مزایای آن چیست؟؟؟
آگوست 12, 2020
نحوه جلوگیری از Printer Jam
آگوست 12, 2020

آیا در چاپگر باید از کارتریج های جوهر اصلی استفاده کنید؟

Computer printer ink cartridges

برخی از مواد مصرفی چاپگر ادعا می کنند به اندازه کارتریج های اصلی تولید کننده خوب هستند. اما اغلب آنها همان قوام ، قابلیت اطمینان یا دوام را ارائه نمی دهند.

چاپگرهای لیزری کمترین هزینه را برای هر صفحه در بازار ارائه می دهند ، بنابراین اگر یک مورد را خریداری کرده اید ، قبلاً بهترین قدم ها را در جهت کمترین هزینه برای چاپ هر صفحه برداشته اید. این چاپگرها کارتریج های پرینتر اصلی و سازگار را می پذیرند و ما تفاوت های زیر را توضیح می دهیم.

انواع کارتریج
کارتریج های اصلی
یک کارتریج اصلی یا اصلی یک تولیدکننده چاپگر است. به عنوان مثال ، یک کارتریج اصلی برای یک پرینتر HP ساخته شده توسط HP است. کارتریج های اصلی – آنهایی که توسط سازنده چاپگر برای یک چاپگر خاص تهیه و تأیید شده اند – ممکن است دارای اولیه OEM به آنها باشند. OEM مخفف سازنده تجهیزات اصلی است.

کارتریج های شخص ثالث
این کارتریج های پرینتر سازگار هستند که توسط سازنده چاپگر ساخته نمی شوند. آنها ممکن است توسط فروشگاههای بزرگی مانند تسکو تولید انبوه شوند. آنها باید به همان اندازه کارتریجهای جوهر واقعی کار کنند اما کیفیت آن می تواند تحت تأثیر قرار گیرد ، همانطور که در ادامه می خواهیم توضیح دهیم.

آیا جوهر چاپگر شخص ثالث به اندازه جوهر اصلی کیفیت خوبی دارد؟
استدلال می شود که کارتریج های چاپگر اصلی چاپ مرغوبتری را ارائه می دهند زیرا جوهر ها از روغن هستند. در حالی که کارتریجهای جوهر چاپگر سازگار می توانند حاوی جوهر بیشتری باشند ، اما آنها عمدتا بر پایه آب هستند.

کارتریجهای جوهر واقعی ، علی رغم برخی انتقادات مصرف کنندگان به دلیل قیمت بالاتر ، طول عمر را ارائه می دهند و به پرینتر شما آسیب نمی رسانند. آنها همچنین برای جلوگیری از ایجاد انسداد ، سرهای چاپ را تمیز و روغن کاری می کنند.

در کنار این ، ساعت ها توسعه به کارتریج های نصب شده نصب می شود تا با بهترین چاپگر خاص مطابقت داشته باشد و از کیفیت بالایی برای کاربران برخوردار باشد.

کارتریج های اصلی نیز دارای ضمانت هستند و مطابق چاپگر مارک آنها تضمین می شود. در صورت عدم استفاده از کالاهای مارک دار ، ممکن است ضمانت چاپگر شما تحت تأثیر قرار گیرد.

شخص ثالث
کارتریج های شخص ثالث بدون نام تجاری شناخته شده تولیدکننده چاپگر عرضه می شوند. با ارائه بخشی از هزینه اصلی ، غیر منطقی نیست که بپرسید که آیا آنها حتی کار می کنند و چرا قیمت آن بسیار پایین است.

در حالی که کارتریج های پرینتر سازگار در اکثر چاپگرها قابل استفاده هستند ، اما در هیچ کجا نزدیک به همان کیفیت چاپ ارائه نمی دهند. در روزهای اولیه چاپ با یک کارتریج شخص ثالث جدید ، کیفیت چاپ ممکن است خیلی آشکار نباشد ، اما به زودی با پیشرفت رنگ چاپ ، رنگ رو به زوال خواهد شد.

کارتریج های شخص ثالث از ترکیبات عمومی با کیفیت بسیار پایین استفاده می کنند و منجر به نتایج پایین تر و آسیب احتمالی به قطعات چاپگر می شوند. این به ناچار هزینه های بیشتری برای رفع یا جایگزینی در دراز مدت خواهد داشت.

در حالی که این کارتریج ها ارزان تر هستند و می توان پس انداز آن را به مشتری منتقل کرد ، اما در عملکرد کارتریج مشکلات بیشتری به وجود می آید. به عنوان مثال ، بعضی اوقات کارتریج ها همیشه از جای مطمئن برخوردار نیستند و یا ممکن است سرهای چاپی مسدود شوند. کارتریج های شخص ثالث همچنین می توانند نشتی ایجاد کرده و در نتیجه ضایعات بیشتری به وجود آمده و خطای احتمالی در چاپگر شما ایجاد شود.

به نظر می رسد جوهرهای شخص ثالث در کوتاه مدت نتایج قابل قبولی را به وجود می آورد ، اما هرگونه اسناد یا عکس مهمی که شما چاپ می کنید ممکن است ظرف چند ماه از بین برود یا محو شود. بسیاری از کارتریج های نصب شده دارای نتایج مقاوم در برابر محو شدن با طول عمر صدها سال هستند.

با این حال ، اگر تصمیم دارید چاپگر جدیدی بدست آورید و قصد خرید کارتریج جوهر شخص ثالث را دارید ، شایان ذکر است که ممکن است این شرکت ها برای چند ماه در دسترس نباشند در حالی که شرکت های تولید کننده شخص ثالث با فناوری موجود در دسترس هستند.

نتایج بهینه
برای بهترین نتیجه ، همیشه توصیه می شود به جای جوهر چاپگر سازگار ، کارتریج های واقعی را از تولید کننده چاپگر خریداری کنید. همچنین لازم به یادآوری است که استفاده از کیفیت مناسب کاغذ همچنین کیفیتی را که می تواند به دست آورد تعیین می کند.

اگر برای انتخاب صحیح کارتریج های جوهر برای چاپگر Lexmark یا OKI خود به کمک بیشتری نیاز دارید ، با تیم متخصصان ما تماس بگیرید که خوشحال می شوند به شما کمک کنند یا برای اطلاعات بیشتر به صفحه مواد مصرفی ما مراجعه کنند.