نحوه جلوگیری از Printer Jam

آیا در چاپگر باید از کارتریج های جوهر اصلی استفاده کنید؟
آگوست 12, 2020
تفاوت بین اسکنرهای Sheetfed و Flatbed چیست؟
آگوست 12, 2020

نحوه جلوگیری از Printer Jam

Cropped image of businessman removing paper stuck in printer at office

چاپگرها برخی از اساسی ترین ابزارها برای اداره یک تجارت هستند. چه مستندات قانونی آن و چه آخرین برنامه برای ساخت و ساز ، شرکت ها نیاز مبرم به استفاده از چاپگر را دارند.

اما آیا شما حتی وقتی یک مربا کاغذ روی داده است عجله کرده اید؟ در ادامه بخوانید تا دریابید که چرا این کابوس اتفاق می افتد و چگونه باید از آن جلوگیری کرد.

مربای چاپگر چیست؟
مربا پرینتر وقتی کاغذ در چاپگر گیر می کند ، باعث می شود کار آن متوقف شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، کاغذ باید به صورت دستی برداشته شود و احتمالاً در این روند پاره شده یا پاره می شود. ممکن است متوجه شوید برخی از چراغ های اخطار عیب در پرینتر شما چشمک می زند.

چرا پرینتر گرفتار می شود؟
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک پرینتر باشد. ممکن است کاغذی که می خواهید روی آن چاپ کنید مرطوب باشد. این مقاله می تواند از کیفیت پایین و یا از نوع طراحی شده برای چاپ با چاپگر خاص شما باشد. همچنین اگر بار کاغذ را بطور نادرست بارگذاری کنید ، یا هنگام گرد و غبار و ایستا در روی کاغذ وجود دارد ، می تواند یک چاپگر ایجاد کند.

نحوه رفع مربای چاپگر
1. چاپگر را خاموش کنید
2. تمام دستگیره ها را باز کنید تا ببینید کاغذ در آن گیر کرده است
3. کاغذهای پرسشی را بررسی کنید و ورقه ها را به آرامی بکشید تا آنها را از چاپگر جدا کنید
4- تمام دستگیره ها را ببندید و چاپگر را دوباره روشن کنید. باید به تنهایی تنظیم مجدد شود.
5- اگر چاپگر هنوز از چاپ خودداری می کند ، دوباره ضایعات کاغذ شل را دوباره بررسی کنید.
6. اگر چاپگر از چاپ خودداری کرد ، برای تعمیر احتمالی یک قسمت شکسته باید با یک شرکت تعمیر چاپ تماس بگیرید.

چگونه در آینده از پرت شدن کاغذ پرینتر خودداری کنیم
ممکن است شما وسوسه شوید که کاغذ ارزان تری بخرید اما برای جلوگیری از انسداد کاغذ ، بهتر است کاغذ توصیه شده توسط سازنده چاپگر خود را خریداری کنید. این در کتابچه راهنمای شما ذکر خواهد شد. همچنین باید مراقب باشید که دو نوع کاغذ مخلوط نشود.

اگر شما نیاز به چاپ روی کاغذ ضخیم تر دارید ، بهترین ایده این است که از سینی تغذیه دستی در قسمت جلوی دستگاه استفاده کنید زیرا این امر به تهیه مسیری محکم تر برای کاغذ کمک می کند و بنابراین ، از مربای کاغذی خودداری کنید. حتماً سینی را بارگیری نکنید.

یک راه خوب برای جلوگیری از پرتاب شدن پرینتر ، پنکه کردن کاغذ قبل از قرار دادن آن در سینی است زیرا این امر باعث می شود هرگونه گرد و غبار از بین برود و استاتیک کاهش یابد ، که این دو دلیل اصلی وجود مربای کاغذی است.

راه دیگر برای جلوگیری از پرت کردن کاغذ چاپگر تمیز نگه داشتن دستگاه است. می توانید این کار را با استفاده از یک پارچه نرم انجام دهید تا غلطک هایی که سینی کاغذ را نگه داشته اید را از بین ببرید. این نکته همچنین می تواند به جلوگیری از هرگونه لغزش کاغذ کمک کند. گرد و غبار اضافی باید از کارتریج های جوهر یا تونر پاک شود.

این کمک می کند تا چاپگر خود را از شرایط مرطوب دور نگه دارید و در صورت عدم استفاده باید به درستی ذخیره شود.

اگر به راهنمایی دیگری در مورد چگونگی نگه داشتن پرینتر خود در چاپ نیاز ندارید ، امروز با تیم خبره ما تماس بگیرید که خوشحال می شوند در مورد بهترین نوع کاغذ و ذخیره سازی برای چاپگر شما مشاوره داشته باشند.