چگونه از کارتریج پرینتر خود نگهداری کنیم

خرید کارتریج
مارس 13, 2020
پرینترهای اچ پی
مارس 14, 2020

چگونه از کارتریج پرینتر خود نگهداری کنیم

کارتریج پرینتر
پرینترها برای چاپ متون اسناد و تصاویر از یک منبع تامین رنگ که در درون دستگاه تعبیه شده است کمک میگیرند . تونر در پرینترهای لیزری و کارتریج در پرینترهای جوهر افشان وظیفه تامین رنگ برای چاپ را بر عهده دارند.اغلب کارتریج های جوهر افشان به شکل استوانه ای طراحی میشوند اما جالب است بدانید که بعضا تا 85 قطعه کوچک و بزرگ در ساخت یک کارتریج جوهر افشان به کار میرود .در این مقاله ما قصد داریم تا شما را از نحوه صحیح نگهداری کارتریج پرینتر جوهر افشان آگاه کنیم.

برای چاپ تصاویر در یک پرینتر جوهر افشان قطرات بسیار ریز جوهر از طریق منفذهای بسیار ریزی که در نازل پرینتر تعبیه شده است بر روی سند پاشیده میشود . در کارتریج ها برای چاپ از سه رنگ اصلی آبی زرد و قرمز استفاده میشود به همراه رنگ مشکی.در گذشته کارتریج های هر سه رنگ اصلی به هم متصل بودند و در صورت تمام شدن یک رنگ به اجبار باید رنگ های دیگر را هم تعویض میکردید . اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت کارتریج ها , این سه رنگ از هم جدا شده اند و علاوه بر این سه رنگ اصلی از سه رنگ کمکی دیگر برای هر چه بیشتر کردن کیفیت چاپ تصاویر بهره میبرند.

نگهداری از کارتریج
اگر از کارتریج پرینتر خود به خوبی نگهداری کنید تاثیر به سزایی در روان کار کردن دستگاه خواهد داشت و علاوه بر آن در هزینه های مصرفی پرینتر نظیر خرید جوهر صرفه جویی خواهید کرد . هنگامی که کارتریج جوهر افشان تمام میشود یا نزدیک به تمام شدن است چنانچه دقت لازم را به عمل نیاورید باعث خشک شدن کارتریج شده و دیگر نمیتوانید از آن استفاده کنید . بنا براین به محض دیدن آثاری از تمام شدن جوهرهای رنگی یا مشکی , سریعا کارتریج را از پرینتر جدا کرده و طبق اصول صحیح آن را بسته بندی کنید و به نزدیک ترین مرکز تعمیر و شارژ کارتریج مجاز تحویل دهید تا آن را برای شما شارژ کنند .

از جمله مواردی که به کارتریج پرینتر آسیب جدی وارد میکند نور مستقیم خورشید است.هرگز کارتریج و دیگر لوازم الکترونیکی را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید . هرگز کارتریج را تا قبل از استفاده از بسته بندی آن خارج نکنید چرا که رطوبت موجود در فضا به تدرج آسیب جدی به کارتریج وارد میکند . کارتریج ها را در دمای بین 10- تا 35 درجه نگهدری کنید چرا که حرارت بالا باعث بیرون ریختن جوهر از کارتریج میشود.مواظب باشید که ضربات سنگین به کارتریج وارد نشود.

خرید کارتریج پرینتر مناسب
انتخاب و خرید کارتریج پرینتر امر مهمی است , چرا که سازگاری جوهر خریداری شده با مدل و نوع پرینتر اصل اساسی در خرید آن است . بر روی بسته بندی کارتریج ها نوع و مدل آن ها درج شده است که باید به آن توجه کرد . چنانچه پرینتر شما سیاه و سفید باشد به مقدار قابل توجهی از هزینه های شما کاسته میشود چرا که جوهر های سیاه و سفید از جوهر های رنگی ارزان تر است . تهیه و خرید کارتریج قابل شارژ علاوه بر آن که به راحتی در دسترس است به حفظ محیط زیست نیز کمک میکند.در موقع خرید پرینتر جوهر افشان دقت لازم را داشته باشید چرا که در بعضی از پرینترها قیمت و خرید جوهر اصل اختلاف کمی با قیمت اولیه خرید یک پرینتر است.

شارژ کارتریج
برای شارژ کردن کارتریج ابتدا باید آن را از پرینتر خارج کنید پس از آن اگر دانش و توانایی شارژ کارتریج را دارید اقدام به شارژ آن کنید در غیر اینصورت اقدام به تهیه یک کیسه یا کیف زیپ دار یک کش حلقه ایی و یک پارچه کرک دار یا کاغذ کاهی کنید . سپس کارتریج خالی را از پرینتر جدا کنید و داخل کیف قرار دهید , پارچه را با آب نم دار کنید و داخل کیف یا کیسه قرار دهید با کش حلقه ایی در کیسه را محکم تر کنید و آن را به ما تحویل دهید تا کارتریج شما را در اسرع وقت شارژ کنیم.