چاپگر LED چیست و چگونه کار می کنند؟

مزایای یک سرویس چاپی چیست؟
می 17, 2020
انتخاب سینی کاغذ مناسب برای چاپ
می 18, 2020

چاپگر LED چیست و چگونه کار می کنند؟

چاپگرها یکسان نیستند. چندین فن آوری اصلی وجود دارد که در چاپگرها استفاده می شود ، هم برای مصارف داخلی و هم در تجارت ، و هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

دو نوع اصلی چاپگر که بیشتر مردم با آنها آشنا هستند چاپگرهای جوهر افشان و لیزر هستند. نوع سوم ، که ما امروز به آن خواهیم پرداخت ، چاپگر کمتری شناخته شده LED است.

چاپگر LED چیست؟ ما اینجا هستیم تا همه چیزهایی را که باید بدانید برای شما تعریف کنیم.

چاپگر LED چیست؟
پرینترهای ال ای دی بیشتر شبیه چاپگرهای لیزری هستند و از یک درام ، تونر و سیستم فیوز استفاده می کنند تا تونر رنگی یا سیاه را روی کاغذ بمالند. یک تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد – پرینترهای لیزری از لیزر و آینه برای ایجاد شارژ استاتیک جذب تونر روی درام چاپ استفاده می کنند در حالی که مدل های LED از نوار LED استفاده می کنند.

آنها در سال 1989 توسط سازنده OKI اختراع شدند ، و OKI از آن زمان به نوآوری در زمینه چاپ LED ادامه داده است در حالی که سایر تولید کنندگان با گذشت زمان این فناوری را پذیرفته اند.

اگرچه چاپگرهای LED هنوز به عنوان لیزر و جوهر افشان مشهور نشده اند ، اما به تدریج به دلیل مزایای منحصر به فرد ارائه شده نسبت به گزینه های دیگر ، به تدریج محبوبیت پیدا کرده اند.

چاپگر LED چگونه کار می کند؟
دقیقاً مانند چاپگرهای لیزری ، پرینترهای LED حاوی طبل نور گیرنده هستند که سطح سیم با برق استاتیک توسط یک سیم ولتاژ بالا شارژ می شود. در چاپگر لیزری ، لیزر از داده های ارسال شده از صفحه مدار برای ترسیم تصویر (یا متنی) که باید در یک آینه چاپ شود که روی محور خود حرکت می کند برای انتقال پرتو به درام استفاده می کند. در یک چاپگر LED ، در عوض ، یک بار منفی استاتیک توسط نوار LED ایجاد می شود که در بالای یا درام قرار دارد.

الگوی نور از LED ها به درام با بار مثبت برخورد می کند و در همان جایی که در آن قرار دارد شارژ را پاک می کند ، در عوض یک بار منفی را در تصویر صفحه چاپ می کند. تونر پرینتر با بار مثبت با شارژر بالا به طبل پراکنده می شود و جایی که بار منفی توسط LED ها ایجاد شده است می چسبد.

هنگامی که کاغذ وارد ساز و کار پرینتر می شود ، توسط یک سیم ولتاژ بالا جداگانه شارژ می شود و همانطور که از درام چاپ عبور می کند ، تونر را از قسمت های دارای بار منفی که در آن گیر کرده جذب می کند.

سپس ورق کاغذ بین دو غلتک گرم می رود و قبل از بیرون آمدن از چاپگر ، تونر را به صفحه می چسبانید.

مزایای چاپگر LED چیست؟
از آنجا که آنها برای ایجاد یک بار استاتیک از روشی کاملاً متفاوت استفاده می کنند ، مزایای متفاوتی دارند که آنها را از چاپگرهای لیزری متمایز می کند.

آنها ساکت تر هستند زیرا هیچ بخش متحرک لازم برای انتقال تصویر به درام نور گیرنده وجود ندارد ، برخلاف چاپگرهای لیزری که یک آینه در آن چرخانده شده است
عدم وجود قطعات متحرک نیز به معنای فشرده تر بودن آنها می باشد
آنها اطمینان بیشتری دارند زیرا هیچ عنصر متحرکی وجود ندارد که احتمالاً استفاده منظم را از بین ببرد
چاپ سریعتر است زیرا مراحل کمتری برای ایجاد بار منفی در درام نور گیرنده وجود دارد
از آنجا که معمولاً LED ها بسیار کارآمد هستند ، پرینترهای LED در مقایسه با لیزر در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند