نصب درایور پرینتر در ویندوز 10

پرینتر های سه بعدی
مارس 16, 2020
نصب پرینتر بر روی سیستم عامل های مختلف
مارس 16, 2020

نصب درایور پرینتر در ویندوز 10

طریقه نصب پرینتر در ویندوز 10
برای استفاده از پرینترها ایتدا باید پرینتر را در لپ تاپ و یا کامپیوتر مورد استفاده نصب و راه اندازی کنید . ما در این نوشتار به شما آموزش میدهیم که چگونه یک پرینتر را در ویندوز نصب کنید . در هنگام خرید دستگاه پرینتر اقلامی به همرا آن عرضه میگردد که در اکثر موارد شامل CD نصب و راه اندازی پرینتر میشود اما در صورتی که CD نصب به همراه پرینتر عرضه نشود به راحتی میتوان درایور نصب پرینتر را از سایت شرکت سازنده پرینتر دانلود و نصب کرد . پرینترها را به دو صورت بیسیم و یا باسیم میتوان بر روی سیستم مورد استفاده نصب کرد .

متداول ترین روش برای اتصال یک پرینتر به کامپیوتر استفاده از کابل USB است که به آن نصب پرینتر محلی می گویند . مراحل نصب به صورت زیر میباشد :

۱- با کابل USB پرینتر را به کامپیوتر متصل کرده و آن را روشن کنید
۲-از منوی Start به قسمت Setting بروید

۳- بر روی گزینه Devices کلیک کنید

۴- بر روی گزینه Add a printer or scanner کلیک کنید

۵- چنانچه ویندوز پرینتر شما را شناسایی کرد روی نام آن کلیک کنید و دستورالعمل های آن را دنبال کنید تا نصب آن کامل شود . چنانچه ویندوز , پرینتر را شناسایی نکرد روی The printer that I want isn’t listed کلیک کنید

پس از آن راهنمای عیب یابی ویندوز به شما کمک می کند تا چاپگر خود را پیدا کنید . اگر از این روش جوابی نگرفتید ، به وب سایت سازنده پرینتر خود رجوع کرده و ابزارهای درایور و نصب را برای چاپگر خود دانلود کنید . برخی از پرینترها (نظیر پرینترهای چند کاره) ممکن است برای دسترسی به امکانات اضافی چاپگر ، نیاز به استفاده از درایورها و اپلیکیشن‌های ارائه شده در وبسایت سازنده داشته باشند ، حال چه ویندوز درایور شما را به طور خودکار نصب کرده باشد یا خیر .

برای حذف پرینترهای خود نیز می‌توانید از این بخش استفاده نمایید . در پنجره‌ی Settings بر روی پرینتر مورد نظر خود کلیک کرده و گزینه‌ی Remove Device را انتخاب نمایید . برای حذف چاپگر از داخل Control Panel نیز تنها کافی است بر روی چاپگر راست کلیک کرده و گزینه‌ی Remove Device را انتخاب کنید