مقدمه ای برای اندازه های کاغذ

چاپ NFC
جولای 20, 2020
چگونه آدرس IP چاپگر خود را پیدا کنید؟؟؟
جولای 20, 2020

مقدمه ای برای اندازه های کاغذ

با وجود چاپگرهای A3 که بیشتر از هر زمان دیگری برای اکثر کاربران قابل دسترسی است ، می تواند کاملاً مبارزاتی باشد که فراتر از استاندارد باشد ، فرمت A4 که به طور سنتی با چاپ دفتر همراه است. امیدواریم این راهنما باعث شود تا SRA3s شما از GSM که کمی آسان تر است ، متمایز شود.

A series
از استاندارد A0 هیولا (841 x1189mm) تا دقیقه A6 (105 14 148 میلی متر) سری استاندارد ISO شامل برخی از محبوب ترین اندازه های کاغذ در اروپا است. نگاهی خواهیم انداخت به دو مورد از پرکاربردترین آنها.

A4

دور و دورترین رایج ترین اندازه کاغذ مورد استفاده امروزه A4 است. صفحه A4 در 210 x297 میلی متر استاندارد صنعت برای اندازه مدارک اداری است.

کاغذ A4 در طیف وسیعی از وزن کاغذ قرار دارد که از 75gsm² 300gsm² با انواع مختلفی از جمله کاغذ ایندکس ، کاغذ روی جلد و کاغذ متنی تهیه شده که هر کدام خواص منحصر به فرد خود از جمله ضخامت ، استحکام و احساس را دارند.
علاوه بر چاپ در قالب های A4 ، اکثر چاپگرهای مدرن همچنین می توانند در رسانه هایی با اندازه های کوچکتر از جمله A5 و A6 چاپ کنند.

برای بیشتر کارهای روزانه چاپ ، چاپگر اندازه A4 کافی است.

A3

دومین اندازه استفاده شده از کاغذ در متوسط ​​محیط کار A3 است. کاغذ A3 با اندازه 297 میلی متر 420 میلی متر ، دقیقاً دو برابر همتای A4 است. چاپگرهای A3 جدا از ایجاد تأثیر بصری بزرگتر از A4 ، دارای مزایایی از جمله موتورهای چاپی سریعتر ، کارتریجهای تونر بزرگتر و چرخه های بالاتر هستند.

مزیت دیگر چاپگرهای A3 توانایی چاپ در اندازه های کوچکتر دیگر از جمله A4 ، A5 و A6 است.

SRA3

طیف وسیعی از اندازه کاغذ SRA معمولاً توسط شرکتهای چاپ تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. صفحات SRA حاشیه ای بزرگ هستند و به این ترتیب فضای لازم برای گرفتن ، خونریزی و تر و تمیز کردن ، که در تجهیزات چاپ تجاری ضروری هستند ، هستند.

یکی از پر فروش ترین چاپگرهای A3 ما با قابلیت SRA3 ، پرینتر لیزری Xerox Phaser 7800DN A3 Color است.

سری C
کاغذ سری C منحصراً برای پاکت ها استفاده می شود. سری C از C1 تا C10 متغیر است و با اندازه های مربوط به آنها در محدوده A (به عنوان مثال C4 تا A4) مطابقت دارد. اندازه سری C طوری طراحی شده است که از حاشیه ای بزرگتر از همتای سری A آنها باشد که به آنها اجازه می دهد تا در فضای باز کشف شوند. با این حال ، یک صفحه کاغذ A4 که یک بار هم چیده شده است می تواند در یک پاکت C5 قرار بگیرد.

برای تهیه نامه A4 سه تایی سنتی Avel ، پاکت DL معرفی شد و از آن زمان به یکی از پرکاربردترین قالبهای پاکت تبدیل شده است.

GSM و وزن مقاله توضیح داده شده است
GSM مخفف “گرم در هر متر مربع” است ، اندازه گیری ضخامت کاغذ یا تراکم کاغذ که به طور مستقیم با کیفیت رسانه مرتبط است. هرچه مقدار GSM بالاتر باشد ، مواد ضخیم تر هستند. همانطور که توضیحات نشان می دهد ، این به شما می گوید که یک قطعه یک متر مربع از 1 متر مربع چقدر می تواند گرم شود.

بیشتر چاپگرها نشانه ای از حداکثر وزن کاغذی را که می تواند پشتیبانی کند ، ارائه می دهند ، معمولاً رسانه های ضخیم تر را می توان از طریق تغذیه از طریق یک سینی چند منظوره در صورت وجود ، تهیه کرد. برای مشخصات دقیق با بروشور محصول یا با تیم Printerland تماس بگیرید.

وزن کاغذهای متداول….

300GSM +: کارت ویزیت با کیفیت خوب یا رسانه های سنگین کارت
180GSM – 250GSM: جلد مجله بازار میانه
130GSM – 170GSM: پوستر تبلیغاتی با کیفیت بالا
80GSM: کاغذ دفتر روزانه شماره استاندارد
35GSM – 55GSM: روزنامه