رول کاغذ حرارتی

اسکنر چیست؟
مارس 14, 2020
عملکرد پرینترهای لیزری
مارس 14, 2020

رول کاغذ حرارتی

رول کاغذ حرارتی نوعی جدید از کاغذ است که در آن فرآیند و عملیات چاپ , بدون دخالت جوهر صورت میگیرد. موارد استفاده این نوع از کاغذ ها در صندوق های فروشگاهی , دستگاه های پوز , دستگاه های ATM و هم چنین پرینترهای لیبل زن و حرارتی میباشد. سطح این نوع از کاغذ ها با یک ماده شیمیایی خاص پوشانده میشود و هنگامی که این پوشش شیمیایی در معرض گرما و حرارت قرار میگیرد رنگ آن تغییر میکند و بسته به نوع ماده شیمیایی آن رنگ آن به مشکی , آبی و گاهی هم قرمز تغییر رنگ میدهد .

امروزه از کاغذ های حرارتی استفاده زیادی میشود و بسته به نوع برش و اندازه عرض کاغذ که در کارخانه صورت میگیرد به رول کاغذ حرارتی آزمایشگاهی رول کاغذ حرارتی فیش پرینتر و هم چنین رول کاغذ حرارتی صندوق فروشگاهی تقسیم بندی میشوند . سرعت بالای چاپ این کاغذها و هم چنین کیفیت و دقت چاپ در آن ها باعث شده که این نوع از کاغذ ها مورد استفاده روز افزون قرار گیرند . البته باید توجه داشت که به دلیل حساسیت بالای این کاغذ ها , باید در نگهداری آن ها دقت زیادی شود .

از کاغذ های حرارتی پر مصرف در بازار میتوان به رول کاغذ حرارتی 79mm یا همان 8 سانتی اشاره کرد که بیشتر در دستگاه های رسید فروش , دستگاه های ATM و صندوق های فروشگاهی مورد استفاده قرار میگیرند و بسته به نوع پوشش شیمیایی کاغذ , به رول کاغذ حرارتی 79mm چاپ آبی و رول کاغذ حرارتی 79mm چاپ مشکی تقسیم بندی میشوند و در دو متراژ 40 متری و 45 متری روانه بازار مصرف کننده شده است .

همان گونه که در تصویر بالا هم مشاهده میکنید , یکی ار پرمصرف ترین کاغذ های حرارتی در بازار مصرف کننده , رول کاغذ حرارتی 79mm هانسول است که محصول تولیدی کشور کره میباشد و کیفیت چاپ و ماندگاری چاپ بالایی را تقریبا به مدت 3 سال را داراست و طول آن 50 متر و نوع چاپ حرارتی آن مشکی است که جزء پرفروش ترین رول های حرارتی میباشد .

از دیگر کاغذ های حرارتی پرمصرف در بازار , رول کاغذ حرارتی 57mm میلیمتری میباشد که مورد استفاده آن بیشتر در دستگاه های کارت خوان یا همان دستگاه های پوز بانکی میباشد که 20 متر طول دارد و ماندگاری چاپ آن هم تا 3 سال گزارش شده است .