خرید پرینتر چند کاره

پرینترهای رنگی
مارس 16, 2020
adf در پرینتر چیست؟
مارس 16, 2020

خرید پرینتر چند کاره

برای خرید پرینتر پارامترهای متعددی را باید مد نظر قرار دارد , پرینتری که هم مناسب با حرفه , شغل و نیاز شما باشد و هم از لحاظ مالی بتواند نظر شما را جلب کند و اقدام به خرید آن کنید , انتخابش قدری مشکل و زمان بر است در این نوشتار با خانه پرینتر همراه باشید تا شما را در انتخاب هر چه بهتر یک پرینتر راهنمایی کند . قیمت پرینتر , ابعاد پرینتر , چندکاره و یا تک کاره بودن آن , لیزری یا جوهرافشان بودن پرینتر و … همه گی از عوامل موثر در خرید پرینتر هستند .

قبل از اقدام به بررسی پرینترهای موجود در بازار , ابتدا باید نیاز خود را بررسی کنید . اینکه شغل شما چیست و به چه انتظاری از پرینتر خریداری شده دارید در اولویت اول قرار دارد . تعداد نیاز روزانه شما به پرینت گرفتن از اسناد و مدارک و نحوه پرینت آن که سیاه و سفید باشد یا رنگی در انتخاب پرینتر مهم است

خرید پرینتر چند کاره یا خرید پرینتر تک کاره

اگر شغل شما به گونه ایی است که تنها نیاز به پرینت و چاپ گرفتن از اسناد و مدارک دارید , خرید پرینتر تک کاره گزینه مناسبی برای شما میباشد . اما اگر علاوه بر گرفتن پرینت نیاز دارید که از اسناد و مدارک کپی , فکس و یا حتی اسکن هم تهیه کنید , بهتر است که به جای خریدن تک تک دستگاه ها اقدام به خرید یک پرینتر چند کاره کنید که همه این قابلیت ها را برای شما در قالب یک دستگاه انجام دهد . نمونه ایی از این پرینترهای چندکاره , پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل mf3010 میباشد که با قیمت مناسبی در بازار موجود است .

پرینتر چند کاره
پس از مشخص شدن نوع پرینتر مورد نیاز و آگاهی از میزان بودجه تخصیص داده شده برای آن , باید به سراغ ویژگی ها و قابلیت های پرینتر انتخاب شده بروید.

سرعت چاپ پرینتر : سرعت چاپ از ویژگی های قابل ذکر برای هر پرینتر میباشد چه پرینتر لیزری باشد و چه جوهرافشان . اینکه پرینتر در هر دقیقه چه تعداد کاغذ را به چاپ میرساند فاکتور بسیار مهمی است که باید آن را مد نظر قرار دهید و این هم بسته به نیاز روزانه شما میباشد . واحد اندازه گیری سرعت چاپ پرینتر ppm میباشد .

کیفیت چاپ پرینتر : رزولوشن و یا کیفیت چاپ پرینتر ویژگی مهم دیگری است که باید در هنگام خرید پرینتر مد نظر قرار دهید . کیفیت چاپ متن در پرینترهای لیزری در مقابل پرینترهای جوهرافشان مناسب تر است . اگر که نیاز به چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی دارید پرینتر جوهرافشان گزینه مناسب تری است .

مواد مصرفی پرینتر : پرینترهای جوهرافشان قیمتی ارزان تر از پرینترهای لیزری دارند اما مواد مصرفی آن ها به نسبت گران تر میباشد . تعویض و یا شارژ کارتریج پس از مدتی استفاده از پرینتر جوهرافشان امری اجتناب ناپذیر است و بسته به نوع پرینتر قیمت و هزینه آن نیز تغییر میکند که در مواردی حتی گران تر از قیمت اولیه پرینتر خریداری شده میباشد . پرینتر های لیزری گران تر هستند اما هزینه مواد مصرفی در آن ها بسیار کم تر میباشد.